wrappen van je auto

Wil je jouw auto laten wrappen (ook wel carwrapping genoemd). Dan is het belangrijk dat je met een aantal zaken rekening houdt in dit blogartikel gaan we hier nader op in.

Folies voor carwrapping

Voor wat betreft de folie waarmee je de auto wordt gewrapt is het van belang dat je voor een folie van hoge kwaliteit kiest. Doe je dat niet dan zul je merken dat de folie sneller kan verkleuren en zelfs los kan laten. Kies daarom altijd voor een folie van hoge kwaliteit. Bijvoorbeeld van merken zoals 3M of Avery.

Een ander belangrijk aspect met betrekking tot de folie is dat hij wasstraatbestendig moet zijn. Op die manier bespaar jezelf de moeite om je auto’s met de hand te moeten wassen. Als ondernemer wil je immers niet dat daar tijd aan wordt besteed.

Lever je auto netjes aan 

Op de dag van het wrappen van je auto is het belangrijk om je auto netjes aan te leveren. Zorg dat hij brandschoon is en dat je de auto gestofzuigd hebt. Als er eenmaal vuil onder de folie komt kan dat immers niet worden verwijdert en kunnen er lelijke plekken in de folie ontstaan.

wrappen van je auto

Bedrijfsauto laten wrappen? Let hierop

Het laten wrappen van auto’s is niet iets dat alleen door particulieren wordt gedaan. Ook zakelijk is het een interessante manier om je reclameboodschap te verspreiden. Als je besluit om je bedrijfsauto te wrappen met een reclameboodschap, besteed dan aandacht aan de volgende zaken:

  • Zorg dat de reclameboodschap ook op grotere afstand goed te lezen is.
  • Zorg voor zo min mogelijk ruis in je boodschap. Het gebruik van vormen, afbeeldingen of tekst dat niks toevoegt is af te raden.
  • Vermeld je belangrijkste contactgegevens.
  • Beperk je boodschap tot de kern: dus leg de focus op welke behoefte je met jouw product of dienst vervult.

Wrap je auto niet zelf, maar ga naar een specialist

Het wrappen van een auto is vakwerk. Daarom raden we je van harte aan om het werk uit te besteden aan een signbedrijf. Bij een signbedrijf werken specialisten die dagelijks in de weer zijn met het wrappen van auto’s. Ze kunnen de folie als geen ander strak op het voertuig plakken. Bovendien kunnen ze je (indien gewenst) adviseren over hoe je reclameboodschap zo goed mogelijk kan worden vormgegeven.