Door het plaatsen van een advertentie op een verkoopsite denkt men al klaar te zijn met verkoop auto. Er wordt echter uit het oog verloren dat het in de praktijk niet zo vlot verloopt en het vaak gebeurt dat de auto na een paar maanden nog niet verkocht is. Bij verkoop auto moet er rekening worden gehouden met de concurrentie op de automarkt. Daar verdwijnt zo een advertentie gauw naar de achtergrond.

Geef er dus meer bekendheid aan

In het oog springend zijn foto´s van de auto waar het duidelijk te zien is in welke staat het zich verkeert. Een foto spreekt namelijk meer tot de verbeelding dan een tekst. Een korte beschrijving hoort er natuurlijk wel bij en vermeldt je gelijk ook alle bijzonderheden, zowel negatief of positief. Zijn er soms wat deukjes of doet de airco het niet? Zet er ook bij wat de auto apart maakt van de rest. Het helpt aardig mee wanneer alle onderhoudsrapporten aanwezig zijn en moet er ook sprake zijn van een concurrerende prijs. Ook slim is het om te adverteren via een aantal sites. Vergeet bij verkoop auto niet om vrienden en familie te melden om ook uit te kijken naar een potentiële koper.

Of laat je juist de belangstellenden naar jou zoeken?

Er is namelijk ook een grote groep belangstellenden in de vorm van bedrijven die op zoek zijn naar auto’s. Van deze belangstelling kan er gebruik van worden gemaakt en wordt na overeenstemming over de verkoop, ook het papierwerk je uit handen genomen worden. Het is dus een ideale oplossing voor zij die niet veel tijd beschikbaar hebben. Ook voor de bedrijven is het belangrijk om over de juiste informatie van de auto te beschikken om er een eerlijk bod op te kunnen uitbrengen. Omdat alles ook nog online plaatsvindt, vraagt deze vorm van verkoop auto om weinig inspanning.